понеділок, 12 листопада 2007 р.

І знову про любов та ненависть піарщиків та журналістів

Галузь PR ще досі відчуває відголоски недавнього землетрусу, викликаного виверженням неприязні до піарщиків на блозі Кріса Андерсона (Wired). Не вщухають дискусії і на його блозі, і на численних блогах, які запостили про цю історію. Мені, як людині, що вже понад 12 років працює у цій сфері, дуже сумно читати особливо злостиві філіпіки деяких журналістів - ну просто "за державу обидно". Адже, дійсно, не всі піарщики - спамери, дехто дійсно напрацьовує хороші стосунки з журналістами, дає їм хорошу інформацію, попутно формуючи позитивну репутацію для свого працедавця чи клієнта. То чи мають журналісти моральне право наклеювати ярлик "неякісно" на всю нашу галузь?


І тоді я згадала про одну річ. Як людині, яка проводить медіа-тренінги і організовує спілкування клієнтів із журналістами, мені не раз доводилося чути від клієнтів: "Всі журналісти - казли", "Не бачу сенсу в журналістах, вони не створюють доданої вартості", "Всі журналісти ліниві і продажні"... You get the picture. І нам, піарщикам, іноді дуже складно переконати клієнта у тому, що треба зустрітися з журналістом, дати коментар (бажано, з фактами, цифрами і прикладами), відповісти на не зовсім зручне запитання...


У всіх професіях є погані фахівці. Є погані лікарі, є погані перукарі, є неввічливі офіціанти і кухарі, яким не соромно подавати недосмажену котлету по-київськи (реальна історія, до речі. Мені було дуже соромно перед колегою-іноземцем, якого я привела у той недешевий ресторан). І бувають ліниві й недобросовісні журналісти (хоча у мене є маса знайомих журналістів, яких я дуже поважаю), і бувають ліниві і недобросовісні піарщики. Проте чи дає це право говорити, що всі журналісти однаково погані? І що всі піарщики однаково недобросовісні?

Проблема очевидна: щоразу, коли хтось із колег-піарщиків розсилає дурацький текст, дає безглуздий коментар, спамить журналістів невідповідною інформацією, він рубає гілку, на якій сидить не лише він сам. Всі ми, і, якимось боком, наші клієнти, сидимо на цій гілці, яка тріщить все більше. Давайте всі разом спробуємо запобігти нашому колективному падінню!