понеділок, 19 листопада 2007 р.

Про 6 ключів до вдалого повідомлення

The McKinsey Quarterly опублікували інтерв'ю з Чіпом Хітом, професором організаційної поведінки у Стенфорді й автором книги "Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die". На жаль, книгу ще не читала, але відтепер я знайшла дуже гарний спосіб підсумувати ті характеристики, які "роблять" повідомлення (прямий витяг з інтерв'ю, переклад мій, і заздалегідь перепрошую за всі неточності, і відсилаю до оригіналу):

- Простота. Повідомлення найкраще запам'ятовуються, якщо вони короткі і глибокі. Вихолощені саундбайти короткі, але їх життя теж коротке. Прислів'я, такі як "золоте правило", теж короткі, і при цьому достатньо глибокі, щоб зумовлювати поведінку людей протягом багатьох поколінь.

- Несподіваність. Те, що просто виражає здоровий глузд, не запам'ятається. Шукайте у ваших повідомленнях те, що виходить за рамки здорового глузду. Такі повідомлення викликають інтерес і зацікавленість.

- Конкретність. Абстрактна мова та абстрактні ідеї не залишають чуттєвих вражень, на відміну від конкретних образів. Порівняйте "Американець ступить на Місяць ще у цьому десятилітті" та "завоювати лідерство у космічних гонках за допомогою цільових технологічних ініціатив та розширених командних процедур".

- Довіра. Чи "купить" аудиторія ваше повідомлення? Чи можете ви підтвердити ваше повідомлення, чи це нагромадження "спіну"? Дуже часто людина, яка намагається донести повідомлення, цитує зовнішніх експертів, у той час як найбільше довіри викликає та людина, яка слухає повідомлення. Запитання: "Вам доводилося це переживати?" - часто викликає більше довіри, ніж будь-які зовнішні експерти.

- Емоції. Кейси, у яких ідеться про людей, зворушують їх. "Ми запрограмовані," - пише Хіт - "відчувати емоції щодо людей, а не щодо абстракцій".

- Історії. Ми розповідаємо історії щодня. Чому? "Дослідження показують, що ментальна репетиція ситуації допомагає нам краще справлятися з такою ситуацією в дійсності," -- пише Хіт. "Історії слугують своєрідним тренажером польотів, який готує нас до того, щоб реагувати швидше й ефективніше".

Відтепер ці шість пунктів точно знайдуть собі місце на окремому слайді у нашому медіа-тренінгу :) Адже ми навчаємо клієнтів, і самі працюємо над тим, щоб повідомлення були конкретними, простими, базувалися на фактах та історіях і викликали довіру.

А поки що подивіться на ваш документ, у якому ви прописали ваші ключові повідомлення: чи кожне із них відповідає усім шести критеріям? Якщо ні, або якщо у вас немає такого документа, можливо, Nords PR зможе допомогти? :)