середа, 13 лютого 2008 р.

Murder board, або чи має піарщик бути "сірим кардиналом"


Сьогодні зранку прослухав черговий подкаст Inside PR, присвячений публічності спеціаліста із зв'язків з громадськістю. Як приклад ведучі наводили випадок, коли у Великобританіії під час інтерв'ю топ-менеджера Apple з приводу запуску Iphone репортер задав "незручне" питання про монополію Apple та ITunes. Двоє піарщиків миттєво вступили в кадр і рішуче попросили репортера зосередитись на темі IPhone. Звісно, оператор не вимкнув камеру, і наступного дня відео з'явилося на YouTube.
Мені ж згадався приклад з медіа-тренінгу у Держдепартаменті США. Колін Павел, тоді State Secretary, був у прямому ефірі на відомій американській передачі Meet the Press. Коли ведучий програми запитав Держсекретаря про причини вводу військ в Ірак, прес-секретар Емілі втрутилась і відвернула камеру в сторону. Трансляція продовжилась, і всі глядачі почули подальшу розмову
EMILY MILLER, STATE DEPARTMENT PRESS AIDE: You're off.
SECRETARY POWELL: I am not off.
EMILY MILLER, PRESS AIDE: No. They can't use it, they're editing it.
SECRETARY POWELL: He's still asking the questions.
EMILY MILLER, PRESS AIDE: He was not ...
SECRETARY POWELL: Tim, I am sorry I lost you.
MR. RUSSERT: I am right here Mr. Secretary. I would hope they would put you back on camera. I don't know who did that.
EMILY MILLER, PRESS AIDE: He was going to go for another five minutes.
SECRETARY POWELL: We've really scre...
MR. RUSSERT: I think that was one of your staff Mr. Secretary. I don't think that's appropriate.
SECRETARY POWELL: Emily, get out of the way. Bring the camera back please. (Camera returns to the interview subject) I think we're back on Tim, go ahead with your last question.
Відео цього епізоду, звісно, теж опинилося на YouTube.
Не завжди можна отримати точний перелік питань, які прозвучать на інтерв'ю, а навіть якщо журналіст надасть його, не факт, що відповіді вашого спікера не наштовхнуть журналіста на уточнюючі або й зовсім нові питання.
Саме тому важливо робити "домашню роботу" - проводити медіа-тренінг для основних спікерів компанії, щоб навчити їх контролювати хід інтерв'ю, не боятися диктофону чи камери та "вкладати" потрібні компанії повідомлення, і знати складні питання.
З нашого досвіду, для цього цілком достатньо одноразового комплексного тренінгу для спікерів (6-8 годин) і "прогону" перед кожною подією (30-50-хвилин перед прес-конференцією, 15-20 хвилин перед індивідуальними інтерв'ю). Більшість складних питань можна легко зпрогнозувати на основі моніторингу інформаційного поля навколо компанії та галузі.
Так, в обидвох наведених вище прикладах питання про прив'язку IPhone до ITunes і про причини вводу військ в Ірак лунали вже не раз і іх цілком можна було очікувати - і використати цю можливість для донесення необхідного компанії (або країни)) повідомлення.

PS До речі, репетиція виступу перед аудиторією має цікавий відповідник англійською мовою Murder Board. А як часто ваші спікери виступають перед "вбивчою радою"?))

4 коммент.:

yaroslav hordiyevych at 13 лютого 2008 р. о 13:11 сказав...

цікаво, особливо перший випадок. А чи були подібні в Україні?

дякую за рекомендацію подкасту

Володимир Дегтярьов at 13 лютого 2008 р. о 13:29 сказав...

Ярославе, українських прикладів зразу не пригадаю. Можливо, через відсутність інституту прес-секретарів як такого (принаймні донедавна))) ?

Tetyana Babenko at 13 лютого 2008 р. о 13:42 сказав...

Дякую за цікавий пост, проте, чесно кажучи, Володю, на мою думку, нам (бізнес сфері) це поки що не загрожує :-) Запитань "зубастих" трапляється одне в століття... Тому і не має такої потреби в murder boards... Поки що достатньо сталої роботи над Q&As, регулярних медіа-тренінг-рефрешментс... звичайно позиція компаніїї щодо важливих питань галузі, обосливо критичні (з серії війни в іраці)саме це точно і є "домашньою роботою". Якщо піарщик втручається таким радикальним методом, як відвернути камеру, нічого доброго для компанії це точно не принесе... Та й топ виглядає принаймні кумедно :-)

Анонім сказав...

Особисто мені дуже прикро, що дійсно не трапляється зубастих питань..нецікаво стає..

причину цього вбачаю лише у непрофесійності журналістів, й іноді згодна з паном Киркоровим, що: "коли йдеш на зустріч, готуватися треба"... трохи розібратися в сфері, про яку збираєшся питати