пʼятницю, 25 січня 2008 р.

PR: return of the spin doctor?


На блозі Ліги.нет в мене виникла суперечка з Сергієм Устимовим, директором комунікаційного агентства. Сергій повертається до вічної теми - етичність використання оплачених статей у ЗМІ як інструменту PR. На думку Сергія, "именно такой подход - плясать от потребностей клиента, а не от того, что ты можешь ему предложить и что выгодно тебе - и есть цивилизованный пиар." Аргументує він ще й тим, що ЗМІ не беруть інформацію стосовно комерційного сектору (тут, до речі, раджу глянути на дискусію у попередньому пості на нашому блозі).
Його позиція зрозуміла, проте мені, нашій агенції і загалом всім членам UAPR неприйнятна.
Адже організовуючи приховані платні публікації, ми рубаємо гілку, на якій сидимо - підриваємо довіру читача до ЗМІ, поки що найбільш дієвого каналу комунікації.
Через такі статті на Заході PR часто досі сприймається як щось негативне, піарщики - як spin doctors, "майстри перекручень", та й в Україні слово "піар" "для обивателя означає, у кращому разі, показуху, у гіршому - обливання брудом і маніпуляції"(с) Ярина).
Велика частка вини лежить, на мою думку, й на бізнес-секторі. Адже досі багато з компаній вважають звязки з громадськістю чарівною паличкою, за допомогою якої можна приховати негативні тенденції або продати середній за якістю продукт. Звісно, кризовими комунікаціями не можна нехтувати, проте навіть в цьому випадку відкритість і прозорість часто є чільними факторами. Не можна гарним піаром приховати неякісний продукт (вірніше, можна, проте не надовго). Відома цитата Абрагама Лінкольна "you can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time".
Самими лише PR-інструментами ви не зможете вилікувати вашу компанію, проте зможете донести, що ви вже лікуєтесь, які зусилля ви для цього робите і що у вас всього лише грип, а не заразний тиф ))).

6 коммент.:

UA Releases at 25 січня 2008 р. о 13:38 сказав...

Я думаю, что оплаченный пиар — это не самый лучший способ достижения цели. Однако, глядя на ситуацию в наших СМИ, я виже, что монстры мобильной связи (например, возьмём их) просто прикормили СМИ, причём региональные больше, чем столичные, и теперь в газеты просто так, с информацией для абонентов, которая одновременно была бы отнесена к "полезному пиару" (а не тупому, какового у нас 80%), зайти просто нереально. Лично я против платных статей с явным налётом гипнотического промывания мозгов читателям.

Володимир Дегтярьов at 25 січня 2008 р. о 13:44 сказав...

2ua_releases: а к платным статьям без явного налета какое отношение? ;))

Ярина Ключковська at 25 січня 2008 р. о 14:41 сказав...

Володю, по-моєму, всі знають мою позицію, яка на 100% відповідає Твоєму посту і коментарю. Якщо для людини ефективність передбачає "засвітки", а про відповідність своїх дій закону і про наслідки для репутації вона не думає, сперечатися нема про що. Таких людей професіоналами якось і язик не повернеться називати. Як добре, що все більше і більше фахівців починає це розуміти!

Ярина Ключковська at 25 січня 2008 р. о 14:44 сказав...

ua_releases, ви, мабуть, знаєте, як я з цим намагалася боротися, працюючи якраз на одного з цих операторів. Єдиний шлях - це одночасно всім операторам відмовитися від цієї практики одночасно. За моїх часів був принаймні один гравець, який навідріз відмовлявся це робити. У гонці за кількістю публікацій та часткою голосу те саме доводилося робити й іншим.

Татьяна Кретова (Бабенко) at 25 січня 2008 р. о 19:02 сказав...

:-) Я от думаю, а піарщики самі не втомилися від цих дискусій з приводу платних статей... "Вечная тема". Мені було дуже смішно прочитати в книзі з іміджу Почепцова (здається 200Х року випуску) про те, що spin doctor виявляеється Нова професія :-)

Юрий Аксенов at 28 січня 2008 р. о 11:32 сказав...

Панове! А ви куди? Хіба не зрозуміло, чому про це розповідають усілякі пліс, богуші та курейки? Проблема в іншому...