В останньому номері Marketing Media Review вийшло декілька матеріалів стосовно послуг прес-центрів, які існують в Україні.
Вирішив й сам накидати декілька думок з свого досвіду )).
Nords PR Ukraine часто працює з незалежними прес-центрами як майданчиками для проведення заходів для преси – прес-конференцій, круглих столів і т.д. При проведенні заходів в Києві використовуємо як прес-центри інформагентств (Українські новини, РБК, УНІАН), так і конференц-зали найбільших готелів та бізнес-центрів (Прем'єр-Палац, Radisson SAS, Hyatt, бізнес-центр Леонардо). Як перші, так і другі добре відомі журналістам, найчастіше розташовані в діловому центрі міста (за виключенням хіба що прес-центру ЛігиБізнесІнформ). Вартість оренди прес-центру інформ-агентства істотно нижча за оренду конференц-залу в престижному готелі. Переваги ж прес-центрів – комплексні послуги, в які входить професійна настройка звукової і відео-апаратури, світла, можливість підключення мікрофонів телекамер, устаткування і персонал для синхронного перекладу, проекційне устаткування, кейтерінгові послуги.
Багато прес-центрів інформагентств надають додаткові послуги – розсилка анонса про захід щодо своєї бази даних ЗМІ і розміщення його на сайті, трансляція в Інтернеті і т.д. На жаль, розсилка анонса про захід часто не цільова і може викликати 1) реакцію журналіста як на спам, і 2) явку так званих «фуршетчиків» - псевдо-журналістів, які відвідують прес-тусовку виключно з метою зібрати сувеніри і пригоститися на фуршеті. Недоліки інформагентств– часто невеликі приміщення (до 30-40 сидячих місць), жорсткі вимоги стосовно додаткового брендування залу: встановлення банерів з символікою клієнта часто заборонену, в кадрі багато логотипів самого прес-центру. До недоліків більшості прес-центрів, розташованих в центрі міста, можна віднести і відсутність достатньої кількості місць для паркування – як для організаторів заходів, так і для журналістів на власному транспорті або телевізійних знімальних груп.Таким чином, прес-центри добре надаються для типових прес-конференцій із стандартним сценарієм, для ділових і політичних інформаційних приводів, за наявності зазвичай важкодоступного пресі доповідача або сенсаційної заяви.
В цілому ж, стандартні прес-конференції помалу відмирають. В умовах зростання інформаційного потоку, засобів передачі інформації, та зменшення термінів підготовки матеріалів, виділяти декілька годин на один інформаційний привід, який до того ж покриють ще десяток видань, стає недоцільно.
На перше місце для PR-агентства виходить індивідуальна робота з конкретними журналістами, надання ексклюзивної інформації, нової точки зору або коментарів з конкретної проблеми, а не «вогонь по площах».
PS До теми - обговорення прес-центрів на одному з блогів Артура Оруджалієва (aka arturclancy).
PPS Ще один зразок нових технологій, які цілком можуть з часом витіснити стандартні прес-конференції)) Опис тестування прямої відеотрансляції в Інтернет з таксі та офісу (обладнання: ноутбук, CDMA (3G) модем, відеокамера та реєстрація на сервісі на зразок ustream.tv) на блозі Дмитра Дубілета. Чудовий приклад переходу до one-on-one communication, коли будь-хто може стати ньюс-мейкером.
PPPS На фото - зала готелю Воздвиженський.
1 коммент.:
Класний, дуже корисний матеріал, до того ж цілком згодна з позицією Володі, що прес-конференції не те щоб відмирають, але їх явно занадто часто використовують як інструмент. Іноді вони справді доречні, але для цього інформпривід має бути просто дуже потужним. За рік моєї роботи у провідному PR-агентстві у США наш офіс, який обслуговував пару десятків клієнтів одночасно, провів аж одну прес-конференцію. Там віддають перевагу індивідуальному спілкуванню з журналістами.
Дописати коментар