неділя, 16 грудня 2007 р.

Чи має право на існування снобізм у маркетингу?

Сьогодні стала учасником прецікавого діалогу. Мені на пошту прийшло запрошення приєднатися до соціальної мережі випускників Києво-Могилянської Академії. Я - великий фанат свого вузу, який всім рекомендую. Я дійсно пишаюся тим, що була серед одним із перших його студентів. Тому з великою радістю та ентузіазмом натисла на лінк ресурсу... Який облом! Виявляється, ресурс не підтримує Internet Explorer, браузер, до якого за багато років корпоративного життя встигла звикнути.

ОК, не втрачаю надії: наприкінці листа є такий приємний постскриптум: P.S.: Якщо в когось виникли якісь запитання чи пропозиції, чи може чимось допомогти, надсилайте свої листи на (адреса). Пишу: у мене стандартний браузер, невже у мене немає шансу покористуватися цим ресурсом?

Відповідь потрясла мене до глибини душі (дослівно): Так, наразі, приблизно 77% користуються інтернет експлорером. Але ж ми не хочемо своєю суспільною мережею охопити все людство! Наша цільова аудиторія - українська і світова інтелектуальна еліта, а вона, як правило, використовує Firefox, Opera або Safari (виділення моє - Я.К.). Саме через те, що в порівняні з ІЕ, дані браузери куди більш функціональні, захищені від вірусів та підтримують міжнародні веб стандарти.

Хоча, на хлопський розум, моя приналежність до випускників "могилянки"цілком робить мене придатною до участі у мережі її випускників, виходить, на думку засновників цієї соціальної мережі, я, як і 77% користувачів Інтернету, занадто примітивна, щоб не оцінити всі переваги інших браузерів - а заодно і щоб належати до української інтелектуальної еліти.

Засновники ресурсу мають повне право обирати свою цільову аудиторію. Але й аудиторія може образитися. Наприклад, як це зробила я. Тому звинуватила засновників у вузьколобості.

А з точки зору комунікацій, продавати таким чином новий ресурс - повне безглуздя. Для чого починати з того, що відштовхуєш від себе людей? Тим більше, що серед випускників "могилянки" багато людей працюють в офісах компаній, де стандартним браузером є той сам "низькоінтелектуальний" Explorer. А значить, люди новим ресурсом користуватися не будуть. Замість соціальної мережі випускників, засновники отримають соціальну мережу випускників-користувачів Firefox, Opera & Safari. Погодьтеся, не одне і те саме.

А ще - такий підхід зашкодив репутації "могилянки" в моїх очах. Адже я вперше замислилася: чи правильно роблять у цьому закладі, навіюючи своїм студентам приналежність до "української та світової інтелектуальної еліти"? Адже між здоровим снобізмом та вузьколобістю - дуже тонка стіна.

5 коммент.:

vysoven at 16 грудня 2007 р. о 17:28 сказав...

В защиту этих ребят скажу - ИЕ действительно не поддерживает основные стандарты, что крайне негативно влияет на развитие сети в целом. Так что война против мельниц (ИЕ) - это в каком-то смысле "холивар"
Но конечно несколько отпугивает новых пользователей и для коммерческого проекта - недопустимо, для некоммерческого - наверно даже правильно!

vysoven at 16 грудня 2007 р. о 17:42 сказав...

http://habrahabr.ru/blog/webdev/32531.html
Вот в тему топика ссылка

zalesha сказав...

Полностью согласен с vysoven. И его же ссылка к тому в подтверждение!
Советую для любителей ИЕ не переходить на другой браузер, а просто установить себе Firefox или Opera и при необходимости пользоваться данными браузерами...

Ярина Ключковська at 17 грудня 2007 р. о 14:41 сказав...

Дякую за коментарі. Абсолютно не займаю ничиїх позицій у війні браузерів. Упевнена, що всі "просунуті" люди (у тому числі й більшість моїх співробітників) користуються Firefox. Але пост не зовсім про це. Пост - про те, як засновники ресурсу (тобто творці продукту) автоматично міряють світ своїми мірками. Тобто продукт - під себе, а не для аудиторії. А якщо сюди ще й додати наліт "елітарності", то маємо снобізм чистої води. Це - класно, якщо продукт дійсно позиціонується як елітарний (наприклад, якщо ваш дохід не перевищує 2-х тисяч доларів на місяць, то у салоні Bentley вам, швидше всього, робити нічого). Але у цьому випадку творці тільки відштовхують потенційно лояльних користувачів.

Володимир Дегтярьов at 17 грудня 2007 р. о 19:37 сказав...

Ще один погляд на цю проблему - Google Analytics каже, що за час існування блогу Nords PR Ukraine із півтора тисяч відвідувань 831 припадають IE, 409 - Mozilla, 169 - Opera, 23 - Safari (відповідно 58%, 28, 12 та 1,6%).
Обмежуючи доступ відвідувачам із IE (а маю глибоке переконання, що наша аудиторія цілком підпадає під визначення "українська еліта")) - ми обмежили б відвідуваність на 60%. У PR, який якраз і є бізнесом, побудованим на комунікаціях, це, на мою думку, неприпустимо. Мій досвід роботи у недержавних та некомерційних організаціях підказує мені те саме.