четвер, 11 жовтня 2007 р.

Професійна дилема

Сидимо ми тут в офісі, читаємо новини наших колег по галузі: хтось прес-сніданок провів для клієнта, хтось журналістів за кордон повіз... Інші колеги рахують, скільки разів кого згадали у ЗМІ та в Інтернеті і все це рейтингують. От ми з колегами і думку гадаємо: невже кожен, навіть найбанальніший проект вартує окремого прес-релізу? І чи читають наші потенційні клієнти оці щотижневі звіти агентств? Чи все-таки, якщо ми виставляємо на суд громадськості свою роботу, то в ній повинно бути хоч щось нестандартне, цікаве, нове? Конкурс PRAVDA Awards оцінює роботи за двома критеріями: ефективністю і креативністю. Здавалося б, якщо ми пишемо про свою роботу, то повинні показати або виняткову креативність, або вражаючу ефективність, чи не так? То чому ми, піарщики, які повинні прекрасно розуміти, що відрізняє новину від не-новини, генеруємо оці банальні тексти на тему "Агентство Х провело прес-конференцію для компанії Y. Написали прес-реліз, прийшло 30 журналістів, клієнт задоволений"? А як ви гадаєте?

10 коммент.:

Андрій Кравчук сказав...

Добрий день, Ярино!

Дуже радий Вас читати. Кльова ідея запустити цей блог, це цікавіше за корпоративний сайт, де, до речі, агентства вважають за must постити свої "останні новини".

А щодо Вашого поста, то це, скоріше, питання рівня професійної етики як піарщиків, так і наших колег журналістів.

Вдалого вікенду!

babenko at 12 жовтня 2007 р. о 12:58 сказав...

Я б не зводила саме це питання до етики, радше до професійного рівня. Це з нову ж таки питання під назвою "завдання піар". Якщо ми сприймаємо піар діяльність як процес, тоді, мабуть, інформації "провели прес-конференцію" достатньо. Проте, навіть, якщо мені знадобиться шукати піар-агенство, я не звертатиму увагу на те, скільки прес-конференцій провело агенство, а саме на цікавість підходу та результат, про який дізнаються від "колег по цеху". Новина ж, що подія пройшала, те саме, що писати у резюме не про досянення у створені інформаційного середовища для компанії, а кількість прес-релізів, які було написано...

До речі... нещодавно для нас розробляли ідею події щодо інновацій у компанії для клієнтів та медіа. Ідея для клієнтів - супер, а от для преси чомусь запропонували провести просто екскурсію... От і думаєш: Невже формат донесення інформації до клієнтів та до ЗМІ на стільки відрізняється? І ЗМІ треба сприймати лише у ракурсі "індивідуальний підхід" та "максимум інформації"? І невже роль зваженого креативного підходу не допомагає підсилити інфо-привід?

Володимир Дегтярьов at 12 жовтня 2007 р. о 13:31 сказав...

Привіт, Тетяно! Андрій, вітаю на блозі!))))
По темі поста - дивно, що коли в агенції включається функція "авто-PR", то забуваються всі ті правила складання прес-реліза, які агенція цілком вправно застосовує для своїх клієнтів.
Хоча як для аналізу діяльності конкурентів - то таких прес-релізів цілком достатньо ))).

Ярина Ключковська at 12 жовтня 2007 р. о 14:43 сказав...

Андрію, Таню, рада вас бачити на блозі! Скоро буде і сайт, але блог обов'язково житиме (в віках, ну, принаймні, в роках :) ) Що стосується примітивного самопіару агентств - то на цю думку мене насправді Володя наштовхнув, коли вислав лінк на такий реліз, а тоді я погортала сторінки проф. порталів і була вражена, скільки ж їх таких. Мабуть, свої дійсно креативні ідеї і ноу-хау агентства не показують :) Бо напоказ тільки ультра-традиційні інструменти виставляють. Ну там, прес-тріп за кордон. Або посиденьки з журналістами. Не сперечаюся, інструменти потрібні, корисні. Тільки складно мені буде потім повірити, що агентство насправді креативне, генерує цікаві ідеї, знає, що таке інформаційний привід... Ось і весь наш рівень: "колічество засвєток форева" :(

babenko at 12 жовтня 2007 р. о 15:55 сказав...

Привіт і вам (відчуваю тепер себе надзвичайно нечемною :)

Мені ніколи не доводилося працювати в агенстві і тому в мене запитання: на скільки вас(агенство) обмежують клієнти в плані info-sharing? Чи проблема не в цьому? Часто на семінарі чи в університеті складається відчуття: от вам - які ми, а далі за гроші... От корпоративні піарщики якось між собою відверто "хвастаются :)". Можливо все ж таки проблема у "конфіденційності, що вимагає клієнт?

Володимир Дегтярьов at 12 жовтня 2007 р. о 16:24 сказав...
Автор видалив цей коментар.
Володимир Дегтярьов at 12 жовтня 2007 р. о 16:26 сказав...

Таню, думаю, питання не в NDA (все ж таки більшість угод Клієнт-Агенство мають пункт, який дозволяє використовувати інформацію про проекти для Клієнта задля просування Агенції- окрім, звісно, зовсім конфіденційної інформації), а в способі подачі. Гляньте, для прикладу, на http://www.reklamaster.com/rekl_comp/publ_33_37.html
http://www.youtube.com/watch?v=-8PDuPgdgLE
або http://www.proreklamu.com/content/view/3080/151/
http://advtime.ru/news/btl/2007/12026.html
(до речі, обидва проекти Андрія, що відписався вище).
Коментарі зайві ))

Оксана Гошва, директор HOSHVA PR сказав...

Дякую, що підняли цікаву тему). В нас всередині агенції часто виникає питання щодо "новин агенції". Більше того, кои запустили так званий "рейтинг згадування ПР агенцій" ми навіть на деякий час перестали (навмисне) надсилати в ЗМІ наші новини, обмежуючись лише розміженням їх на сайті агенції. Проте,
1)якщо галузеві портали розміщують прес-релізи-новини агенцій, то значить вони мають достатньо інформаційного приводу в собі
2) якби ці новини не читали, то в ресурси їх не вивішували - значить їх читають.

І ще... декілька клієнтів агенції чи просто знайомих цитували результати так-званих рейтингів ПР агенцій... не дивлячись на те, що я особисто вважаю ці рейтинги "висосаними з пальця" та інструментом просування Publicity Creation, потенційні чи існуючі клієнти таки беруть їх до уваги, і з цим треба рахуватися.

Щодо текстів новин агенцій. Часто трапляється (і це часто стосується саме ресурсу Рекламастер), що редактори "обрізають" надані прес-релізи на свій розсуд. В результаті на сайті зявляється дійсно банальна інформація (прийшов, побачив, переміг). Думаю, більшість колег (і ми також) при підготовці новин агенцій не обмежуємося просто пост-новино про захід чи проект, а намагаємося розкрити креативний підхід, результативність (проте "інформаційний привід" втрачається, якщо чекати 3-4 місяці, щоб показати показники ROI.

Згодна, що такий інструмент просування агенції як "новини агенції" не є досконалим чи самодостатнім, потрібно і новини готувати і авторскі статті писати, і подаватися на конкурси і на галузевих заходах виступати. Але, треба б з чогось розпочинати)) І в багатьох випадках саме "новини агенції" це найпростійший спосіб бути в інфопрсторі.

Можливо, потенційний замовник і не обиратиме агенцію, виходячи з того як часто і наскільки якісно вона пише про себе і свої досягнення, але релулярна присутність інформації про агенцію (завдяки новинам) теж грає не останню роль, в тому, щоб бути "на слуху".

А щодо досить низького контенту "новин агенцій", пропоную спробувати систематично випускати їх в світ)) це теж дуже і дуже не просто))

Ярина Ключковська at 15 жовтня 2007 р. о 11:10 сказав...

Оксано, вітаємо на блозі! Справді, якщо попит є, то і пропозиція буде. І я, у принципі, не проти: мені як конкуренту цікаво знати, хто з ким працює і що проводить :) От тільки, боюся, агентства про це пишуть не з розрахунку на конкурентів, а все-таки в надії бути поміченими потенційними клієнтами, чи не так? І чомусь у нас вистачає креативності робити прикольні штуки для клієнтів, а себе обмежуємо банальними релізами - та ще й такими, які легко "обрізати", довівши до абсурду. А тепер, з розквітом всіляких можливостей Web 2.0, прес-реліз практично втрачає актуальність. Адже свої проекти можна вивішувати на YouTube, фотозвіти - на Flickr або Picasa, друкувати кейси для обговорення... Адже ці речі точнісінько так само з'являються у результатах пошуку, але говорять про агентство і його можливості набагато більше.

Ярина Ключковська at 15 жовтня 2007 р. о 11:14 сказав...

Таню, Ти підняла дуже цікаву тему. Адже справді занадто часто агентства бояться розкрити свої "технології" (слово, яке в контексті PR я взагалі з трудом сприймаю) і тому їхні публічні виступи зводяться до безсоромного селф-промо. Із цього приводу на мене велике враження у свій час справила стаття Napsterize Your Knowledge - http://www.marketingprofs.com/3/mcconnell_huba1.asp. Головна її ідея -- поділись інформацією, і вона принесе тобі більше користі, ніж коли ти тримаєш її усередині. Як людина, яка більше 5-ти років ділиться знаннями в kmbs, готова підтвердити: більшість моїх клієнтів - колишні слухачі моїх курсів і програм :)