понеділок, 29 вересня 2008 р.

"Об'єктивні новини ринку. Прайс на розміщення - в додатку", або кілька слів про монетизацію PR-порталів


Рік тому наше агентство розмістило інформацію про себе на десяти-п'ятнадцяти українських спеціалізованих сайтах. Деякі з цих оголошень і досі є в перших сторінках "видачі" при пошуку за назвою агенції.
Кілька місяців тому з одного з сайтів, який, до речі, асоціюється з доволі відомим своїми рейтингами та дослідженнями агентством, надійшов лист про плату за розміщення в каталозі. Не можу сказати, що цей каталог нам дуже допоміг у розвитку бізнесу, тому надалі ми вирішили обійтись без такого інструменту.
Сьогодні історія отримала цікаве продовження. На мою адресу надійшов лист від офіс-менеджера того-ж таки агентства, у якому я знайшов рядки, які мене здивували (далі виділено мною):
"Высылаем Вам информацию о размещении новостей на сайте www._________.ua
По поводу размещения новостей и получения счет-фактуры, обращайтесь...
"
Текст в додатках пояснив ситуацію:
"Рады сообщить, что за прошедший период аудитория сайта www.___.___.ua продолжает расти количественно и качественно.
Сегодня посещаемость нашего информационного ресурса составляет более 2000 хостов в неделю, (более 8000 в месяц). _____.ua прочно входит в ТОП-30 bigmir)net. Эти успехи стали результатом тщательной работы над контентом со стороны редакции сайта, а также активного целевого продвижения ресурса.
Особое внимание уделяется «живым» новостям украинского рынка в области маркетинга и маркетинговых коммуникаций, новостям PR-индустрии в Украине, аналитическим материалам (обзорам, исследованиям, рейтингам).
Информационная политика сайта строится на принципе объективности."
...
"P.S. Вы можете воспользоваться возможностями гарантированного размещения Вашей информации и рекламы на сайте . Полный прайс-лист можно получить, обратившись на edit@_______"


Мене завжди цікавила тема монетизації Інтернет-ресурсів, проте від порталу, який скерований на професійних піарників та маркетологів, я такого не очікував.
А що ви думаєте про бізнес-моделі професійних онлайн-спільнот? Чи передплачуєте ви онлайн- чи офлайн видання (на зразок http://www.prweek.com/) І чи готові ви були б платити за професійні новини/аналітику ринку?

12 коммент.:

ArhiPR at 29 вересня 2008 р. о 17:21 сказав...

паблисити присылают этот прайс раз в неделю
наверно думают от этого лучше продаваться будет....

Анонім сказав...

Володю, рада, що Ти це запостив, і що Юра все-таки назвав цей ресурс. Мене такі речі дуже дивують, адже, залишаючи за дужками питання етики, ідеться і про бізнес-модель власника цього ресурсу. Треба віддати належне самовпевненості Publicity, які, з одного боку, прагнуть максимально підвищити ступінь власної публічності, а, з іншого боку, не бояться наражатися на такі коментарі.

Апріорі, цей ресурс не може бути об'єктивним. Згадайте, скільки суперечок свого часу точилося щодо неупередженості Рекламастера. А наш ринок набагато тісніший за рекламний.

Тому в мене питання іншого роду: а чи доцільно створювати майданчик для просування своїх конкурентів? Адже він коштує грошей. То чи реалістично очікувати від цього сайту, щоб він просто так публікував новини інших агентств?

Valentin Boinitsky at 29 вересня 2008 р. о 19:44 сказав...

2Ярина ЩОДО: "Тому в мене питання іншого роду: а чи доцільно створювати майданчик для просування своїх конкурентів?"

Хіба що, коли PR ринок розвинеться настільки, що агенції почнуть для власного піару використовувати CSR засоби. Галузевий бюлетень як турбота про агентську спільноту - чом би й ні?;)

ace at 30 вересня 2008 р. о 00:46 сказав...

Кажется, вы слегка перегибаете...
Они ж пишут "для гарантированного", а не "теперь только за бабло".
Ну если есть у кого-то говно-новость, которую забесплатно ни один сайт не поставит, то почему бы не дать возможность таким людям заплатить деньги за ее размещение?

Анонім сказав...

Как раз от этого агентства ничего иного не ожидал, есичесно

Володимир Дегтярьов at 30 вересня 2008 р. о 09:23 сказав...

2 ace
Можливо, я помиляюсь, проте "говно-новость" на сайтi, який говорить про принципи "тщательной работы над контентом со стороны редакции сайта" та "принципом объективности" - це якийсь оксиморон.
2 Валентин
На мою думку, галузевий бюлетень - все-таки бiльше справа галузевих асоцiацiй або видавничих холдингiв (до речi, пiдняв це питання на PRWeb
2 Ярина. Згоден. Cаме цей Твiй коментар надихнув на пост на PRWeb ))

Valentin Boinitsky at 30 вересня 2008 р. о 09:49 сказав...

2Володимир
Так, я саме с PRWeb-у сюди зазирнув.

Думаю, то скоріше справа видавців. Бо навряд чи галузеві асоціації ближчим часом зміцніють настільки, що зможуть виділити окремий ресурс (і то якісний!) для продукування регулярного бюлетеня, корисного настільки, що за нього платитимуть. Видавцям така справа більш по силі, позаяк бізнес-процеси знайомі, та й ресурси є. Справа за попитом;)

PS До речі, вчора заходив у режимі "без картинок", тож не оцінив ілюстрації до посту. Браво. Сміявся:))

Анонім сказав...

2valentin: стосовно CSR агентств - наскільки довірятимуть агентству, яке пише про своїх конкурентів? Все одно рано чи пізно ринок потребуватиме неупередженого аналізу та висвітлення. Питання, що сам ринок ще не набрав критичної маси, щоб утримувати таке джерело у вигляді бодай онлайн-видання.

2ace: Нехай беруть гроші, але мені як читачеві хочеться знати, які новини оплачені, а які - ні, а як потенційному клієнтові :), мені цікаво, як це уживається з деклараціями про високий рівень PR-професіоналізму в агентстві-власникові ресурсу. Зрештою, це з тої самої опери, що й розміщені на правах реклами інтерв'ю в ММР.

Володю, ставиш правильні питання, які будуть неймовірно актуальними років через 2-3, як мінімум. Наразі ринок не готовий адекватно оплачувати навіть єдину нормальну щорічну конференцію. Наприклад, Ти ідеш на Європейський PR-Конгрес? :)

Володимир Дегтярьов at 30 вересня 2008 р. о 18:33 сказав...

Ярино, тільки що відіслав реєстраційні форми до оргкомітету ))
З приводу адекватності оплати можна буде говорити після заходу ), але підбірка спікерів дуже цікава!

Brandcom at 30 вересня 2008 р. о 21:29 сказав...

Історія стара, як світ )

Roman R. at 1 жовтня 2008 р. о 00:53 сказав...

Бизнес-модели профессиональных онлайн-сообществ успешно функционируют. Один из моих рабочих проектов Trainings.ua (портал об обучении и развитии персонала) это доказывает не первый год.

Анонім сказав...

Мне кажется. что чем бесполезнее ресурс, тем чаще он напоминает о платной подписке.

+ они все как сговорились. Вот уже как неделю получаю по 3-4 звонка от порталов.

Олесь