середу, 9 грудня 2009 р.

Цифрове бушидо, або набір PR-самурая


На минулому тижні я з колегою, Оксаною Коротун, прочитали два майстер класи у Школі PR в КПІ – я говорив про ефективність та оцінку PR-кампаній, а Оксана – про використання Інтернет-інструментів загалом та нових медіа зокрема.

Що мені кинулось в очі – то це те, наскільки «підковані» в нових медіа студенти. Майже в кожного був свій Twitter-екаунт, третина вела блоги, всі були зареєстровані щонайменше в одній соціальній мережі. Відповідно і розуміння цих інструментів було набагато глибше, ніж у когось, хто лише починає заглиблюватись в нові медіа.

Це наштовхнуло мене на роздуми: які навички необхідні для PR-менеджера зараз? Маю на увазі технічні, а не базові навички.

Декілька тижнів тому Medianext організовував лекцію голандського спеціаліста з медіа-бізнесу Piet Bakker з University of Amsterdam (на блозі Артура Оруджалієва можна, до речі, переглянути вичерпний конспект виступу).

Зокрема, Беккер говорив про образ сучасного журналіста, який, на його думку, повинен бути набагато гнучкішим та широко профільним, ніж 10-20 років тому. Цитую Беккера: «Reporters must be much more flexible (able to write, shoot, edit). You don’t have to be perfect photographer, but you should be able to shoot a photo for a newspaper or an Internet video. Don’t try to make one perfect photo – make 30 and one will fit». А британська газета Guardian, за його словами, навіть не розглядає резюме журналістів, які не мають власного блогу.

Думаю, що ці вимоги часу повністю стосуються і піар-спеціалістів. З трьох колег, які приєднались до нас за останні місяці, двоє ведуть власні блоги, всі троє зареєстровані у щонайменше трьох соціальних мережах та мають власні облікові записи у Twitter.

Ось і ось цікавий перелік навичок, які вважають за необхідні наші західні колеги.

А на вашу думку - чи важливо це в Україні зараз? Якщо ні, то коли ми "доростемо" до цього рівня?

(disclaimer) мені здається - вже доросли )))

1 коммент.:

MediaNext Ukraine at 10 грудня 2009 р. о 12:40 сказав...

цікава спільнота студентів в КПІ, коли ми минулого тижня спілкувалися у формі лекції щодо нових медіа, ми їх знали як Школа журналістики. про піар не чули:)

потавлене питання - технічна грамотність можна рохширити. Талановита людина, яка відкрита не тільки до технологій, але й до світу, завжди буде витребувана. а самураї нехай залишаються самураями:)