Щойно прочитав цікавий пост Юрія Аксьонова про кейс кризової комунікації агентства Shift Communications - основоположника зв'язків з громадськістю у нових медіа, яке прославилося завдяки новому формату прес-релізу Social Media News Release (цей інструмент онлайн-комунікації ми, до речі, випробували нещодавно для нашого клієнта - ділової соціальної мережі Profeo).
Проте сказати хочу не про кризові комунікації, а про правила роботи з блогерами, які Shift Communications сформувало.
Ось - оригінал (PDF), а нижче - мій переклад. Зразу хочу сказати, що погоджуюся зі всіма пунктами, і наша кампанія для Profeo по blogger outreach це зайвий раз довела. Слід пам'ятати, що ціна помилки внаслідок недбалої комунікації із блогерами вища, ніж та ж із традиційними медіа. Через погано подану новину журналіст може не написати про ваш інформаційний привід, блогер же, навпаки, може написати - проте написати негативний пост.
Отже, поради від Shift Communications:
- Прочитайте щонайменше 20 останніх постів та коментарів
- дізнайтесь про особистість та інтереси блогера
- читати коментарі - важливо: це дає можливість зрозуміти аудиторію блогера та його активність у діалозі
- Станьте частиною блогерської спільноти
- щонайменше - коментуйте пости блогерів
- в ідеальному випадку ваш реліз не повинен бути вашим першим контактом з блогером
- Блогери - пристрасні експерти. Ніякої маячні в прес-релізах!
- Не використовуйте "килимові бомбардування" - кожен пітч має бути адаптованим та відповідним
- Якщо ваш пітч не годиться для негайної публікації - не надсилайте його!
- Для блогерів важливі трекбеки, коментарі та авторитет
- Яким чином висвітлення вашої теми генеруватиме "linklove"?
- Блогери - не журналісти
- Блогери пишуть про те, про що вони хочуть писати - ваша новина може не мати новинної вартості для них, навіть якщо вам здається, що вона "цілком в їх стилі"
- Блогери - це "аматори" в тому сенсі, що вони не зобов'язані перевіряти факти, захищати джерела інформації або бути об'єктивними
- Блогери існують у спільноті
- Часто вони знатимуть, до кого ще ви звертались, і як іхні колеги ставились до вас та ваших пропозицій
- Так само, як і журналісти традиційних ЗМІ, блогери часто хотітимуть розповісти про ваш привід з нової, унікальної точки зору: чи достатньо у вас інформації?
16 коммент.:
під linklove мається на увазі залучення зовнішних лінків. тобто, який зиск може отримати блоґер, якщо запостить вашу інформацію
Мені теж сподобалися правила Shift. Ще б клієнти були готові оплачувати ті зусилля, які потрібні для виконання цих правил :)
Щодо терміну - як з приводу "лінкохання"? :)
Юрію,
Значення цього слова я знаю )) Ще б підібрати гарний термін... Вже не вперше, до речі, бачу, наскільки англійська мова більше пристосована до лаконічного ділового спілкування та словоутворення.
Ярино, спробу зараховано, почекаємо ще варіантів ).
корисність/резонансність
найбільш коректні, як на мене
Корисність - гарно, але загально.
Резонансність робить, на мою думку, акцент на вихідному імпульсі, а linklove - це більше вхідні, так би мовити, потоки.
ні
це - провокування лінків
є ще термін link-baiting
він трохи ширший
Link-baiting - це, швидше виманювання лінків, а linklove - щось більш органічне, без хитрощів.
Ярино, не зовсім так. Взагалі-то лінк-бейтінг - цілком органічна штука. Тому що ніхто не платить за лінки. Але ця штука доволі важка та не занадто корисна, якщо розбиратись по суті. Цей лав - саме лінк-бейтінг. Оцінка того, наскількі охотно будуть посилатись на пост - тактика лінк-бейтінгу:)
Оф. Дякую за коментарі, Людмилі сподобалось. Але будуть й ображені.
"Да", - сказал президент:)
Юрію, для мене різниця між лінк-бейтінгом і лінк-лавом - десь така, як для Вас - між рейтингами і якісним контентом. Думаю, мій месидж тут Ви розумієте :)
Що до оффа, то, як кажуть у Львові, ціла приємність по моїй стороні :) Цікава тема; було, що сказати; рада, якщо воно Людмилі придалося для статті. Зрештою, це не тільки моя робота, а ще й у моїх інтересах. А ображені - вони будуть завжди :) Вам і Людмилі дякую за нагоду висловитися. Тепер чекатимемо матеріалу з великим нетерпінням.
Ой, Ярино... Це вже як в анекдоті "Вам - шашечки, или ехать?".
Можете думати все, що завгодно. Але не буває "чорних" або "білих" технік. Всі вони - "сірі":)
"Кохання" и "любовь" у нас имеет чёткие значения, которые относятся к взаимоотношениям между людьми. Хотя Даль дает ещё значение "Склонность, расположение или влечение к чему-л.", но всё же у меня вызывает некую морфическую неприязнь к словосочетанию "любовь" и "ссылка"
Слово "ссылка" очень сложное для восприятия на слух, и комбинация его с ещё каким-то словом практически не возможна.
Выходит можно только слово "линк" исспользовать.
Вторая часть в переводе больше значит предмет обожания, восхищения.
Вот как это собрать вместе - хз =)
Давайте обзовем комментарии, оставляемые с корыстными целями, Псевдокомментами.
Так вот, в рунете(ru,ua,by) 90-99% псевдокомментов ставится с целью заполучить ссылку в подписи(SEO). Делается это с размахом и изучать блоги жертв - нецелесообразно. Попал в тему - ссылка осталась, нет - так нет. Меньше времени на каждый пост, больше полузаброшенных блогов, выше эффективность.
Для тех же, кто не мается идиотизмом как описанные выше школяры, объектов хоть и меньше(нас же интересуют только авторитеты, верно?), но к каждому подкатывать, начиная с качественных псевдокомментов - это трудоемко и неоправданно. Возможно, дело в том, что в буржунете эти самые авторитеты уделяют больше внимания комментаторам. В рунете же, чтобы привлечь интерес нужно комментить долго и методично. Реально гораздо проще связаться с блогером напрямую и аккуратненько выйти на обсуждение нужной темы.
The end, во многом вы правы. Тупое комментирование (+1, афтаржжот, пацталом) не сильно отличается от тупой рассылки пресс-релизов.
Я хотел сказать, что нужно, как и с традиционными СМИ, понимать с кем общаешься и желательно установить с ним/ней контакт до первого контакта со, скажем, деловой подоплекой.
Как вы это сделаете - написав личное мыло блоггеру, откомментировав его пост в аське, прислав ему ссылку по теме его поста - дело ваше, главное - видеть человека по ту сторону монитора.
Згоден зі всім вищезазначенним. Сам є блоггером зі стажем один рік. Вчора у блога як раз день нарождення був. Приєднуйтесь :) http://www.spomoni.com
Сергію, ви вже давно в рідері ))
У контексті, в якому linklove згадується в пості, я б написав "спровокувати хвилю лінків" :)
Дописати коментар