четвер, 15 травня 2008 р.

PR у блогосфері


Щойно прочитав цікавий пост Юрія Аксьонова про кейс кризової комунікації агентства Shift Communications - основоположника зв'язків з громадськістю у нових медіа, яке прославилося завдяки новому формату прес-релізу Social Media News Release (цей інструмент онлайн-комунікації ми, до речі, випробували нещодавно для нашого клієнта - ділової соціальної мережі Profeo).

Проте сказати хочу не про кризові комунікації, а про правила роботи з блогерами, які Shift Communications сформувало.

Ось - оригінал (PDF), а нижче - мій переклад. Зразу хочу сказати, що погоджуюся зі всіма пунктами, і наша кампанія для Profeo по blogger outreach це зайвий раз довела. Слід пам'ятати, що ціна помилки внаслідок недбалої комунікації із блогерами вища, ніж та ж із традиційними медіа. Через погано подану новину журналіст може не написати про ваш інформаційний привід, блогер же, навпаки, може написати - проте написати негативний пост.

Отже, поради від Shift Communications:

  1. Прочитайте щонайменше 20 останніх постів та коментарів
    1. дізнайтесь про особистість та інтереси блогера
    2. читати коментарі - важливо: це дає можливість зрозуміти аудиторію блогера та його активність у діалозі
  2. Станьте частиною блогерської спільноти
    1. щонайменше - коментуйте пости блогерів
    2. в ідеальному випадку ваш реліз не повинен бути вашим першим контактом з блогером
  3. Блогери - пристрасні експерти. Ніякої маячні в прес-релізах!
    1. Не використовуйте "килимові бомбардування" - кожен пітч має бути адаптованим та відповідним
    2. Якщо ваш пітч не годиться для негайної публікації - не надсилайте його!
  4. Для блогерів важливі трекбеки, коментарі та авторитет
    1. Яким чином висвітлення вашої теми генеруватиме "linklove"?
  5. Блогери - не журналісти
    1. Блогери пишуть про те, про що вони хочуть писати - ваша новина може не мати новинної вартості для них, навіть якщо вам здається, що вона "цілком в їх стилі"
    2. Блогери - це "аматори" в тому сенсі, що вони не зобов'язані перевіряти факти, захищати джерела інформації або бути об'єктивними
  6. Блогери існують у спільноті
    1. Часто вони знатимуть, до кого ще ви звертались, і як іхні колеги ставились до вас та ваших пропозицій
  7. Так само, як і журналісти традиційних ЗМІ, блогери часто хотітимуть розповісти про ваш привід з нової, унікальної точки зору: чи достатньо у вас інформації?
P.S. Оголошується конкурс на найкращий переклад терміну "linklove"! ))

16 коммент.:

Юрий Аксенов at 15 травня 2008 р. о 17:58 сказав...

під linklove мається на увазі залучення зовнішних лінків. тобто, який зиск може отримати блоґер, якщо запостить вашу інформацію

Ярина Ключковська at 15 травня 2008 р. о 18:29 сказав...

Мені теж сподобалися правила Shift. Ще б клієнти були готові оплачувати ті зусилля, які потрібні для виконання цих правил :)

Щодо терміну - як з приводу "лінкохання"? :)

Володимир Дегтярьов at 15 травня 2008 р. о 18:35 сказав...

Юрію,
Значення цього слова я знаю )) Ще б підібрати гарний термін... Вже не вперше, до речі, бачу, наскільки англійська мова більше пристосована до лаконічного ділового спілкування та словоутворення.

Ярино, спробу зараховано, почекаємо ще варіантів ).

Юрий Аксенов at 15 травня 2008 р. о 18:35 сказав...

корисність/резонансність

найбільш коректні, як на мене

Володимир Дегтярьов at 15 травня 2008 р. о 18:40 сказав...

Корисність - гарно, але загально.
Резонансність робить, на мою думку, акцент на вихідному імпульсі, а linklove - це більше вхідні, так би мовити, потоки.

Юрий Аксенов at 15 травня 2008 р. о 18:45 сказав...

ні

це - провокування лінків

є ще термін link-baiting

він трохи ширший

Ярина Ключковська at 15 травня 2008 р. о 18:48 сказав...

Link-baiting - це, швидше виманювання лінків, а linklove - щось більш органічне, без хитрощів.

Юрий Аксенов at 15 травня 2008 р. о 19:01 сказав...

Ярино, не зовсім так. Взагалі-то лінк-бейтінг - цілком органічна штука. Тому що ніхто не платить за лінки. Але ця штука доволі важка та не занадто корисна, якщо розбиратись по суті. Цей лав - саме лінк-бейтінг. Оцінка того, наскількі охотно будуть посилатись на пост - тактика лінк-бейтінгу:)

Оф. Дякую за коментарі, Людмилі сподобалось. Але будуть й ображені.
"Да", - сказал президент:)

Ярина Ключковська at 15 травня 2008 р. о 19:06 сказав...

Юрію, для мене різниця між лінк-бейтінгом і лінк-лавом - десь така, як для Вас - між рейтингами і якісним контентом. Думаю, мій месидж тут Ви розумієте :)

Що до оффа, то, як кажуть у Львові, ціла приємність по моїй стороні :) Цікава тема; було, що сказати; рада, якщо воно Людмилі придалося для статті. Зрештою, це не тільки моя робота, а ще й у моїх інтересах. А ображені - вони будуть завжди :) Вам і Людмилі дякую за нагоду висловитися. Тепер чекатимемо матеріалу з великим нетерпінням.

Юрий Аксенов at 15 травня 2008 р. о 19:09 сказав...

Ой, Ярино... Це вже як в анекдоті "Вам - шашечки, или ехать?".

Можете думати все, що завгодно. Але не буває "чорних" або "білих" технік. Всі вони - "сірі":)

evgeniy-babich at 16 травня 2008 р. о 12:03 сказав...

"Кохання" и "любовь" у нас имеет чёткие значения, которые относятся к взаимоотношениям между людьми. Хотя Даль дает ещё значение "Склонность, расположение или влечение к чему-л.", но всё же у меня вызывает некую морфическую неприязнь к словосочетанию "любовь" и "ссылка"

Слово "ссылка" очень сложное для восприятия на слух, и комбинация его с ещё каким-то словом практически не возможна.

Выходит можно только слово "линк" исспользовать.

Вторая часть в переводе больше значит предмет обожания, восхищения.

Вот как это собрать вместе - хз =)

The end at 21 травня 2008 р. о 03:01 сказав...

Давайте обзовем комментарии, оставляемые с корыстными целями, Псевдокомментами.
Так вот, в рунете(ru,ua,by) 90-99% псевдокомментов ставится с целью заполучить ссылку в подписи(SEO). Делается это с размахом и изучать блоги жертв - нецелесообразно. Попал в тему - ссылка осталась, нет - так нет. Меньше времени на каждый пост, больше полузаброшенных блогов, выше эффективность.
Для тех же, кто не мается идиотизмом как описанные выше школяры, объектов хоть и меньше(нас же интересуют только авторитеты, верно?), но к каждому подкатывать, начиная с качественных псевдокомментов - это трудоемко и неоправданно. Возможно, дело в том, что в буржунете эти самые авторитеты уделяют больше внимания комментаторам. В рунете же, чтобы привлечь интерес нужно комментить долго и методично. Реально гораздо проще связаться с блогером напрямую и аккуратненько выйти на обсуждение нужной темы.

Володимир Дегтярьов at 23 травня 2008 р. о 14:49 сказав...

The end, во многом вы правы. Тупое комментирование (+1, афтаржжот, пацталом) не сильно отличается от тупой рассылки пресс-релизов.
Я хотел сказать, что нужно, как и с традиционными СМИ, понимать с кем общаешься и желательно установить с ним/ней контакт до первого контакта со, скажем, деловой подоплекой.
Как вы это сделаете - написав личное мыло блоггеру, откомментировав его пост в аське, прислав ему ссылку по теме его поста - дело ваше, главное - видеть человека по ту сторону монитора.

Spomoni at 27 травня 2008 р. о 11:57 сказав...

Згоден зі всім вищезазначенним. Сам є блоггером зі стажем один рік. Вчора у блога як раз день нарождення був. Приєднуйтесь :) http://www.spomoni.com

Володимир Дегтярьов at 2 червня 2008 р. о 10:15 сказав...

Сергію, ви вже давно в рідері ))

Kolia Shlapak at 15 червня 2008 р. о 18:58 сказав...

У контексті, в якому linklove згадується в пості, я б написав "спровокувати хвилю лінків" :)