четвер, 26 березня 2009 р.

Презентація директора з нових медіа передвиборчої кампанії Барака Обами


У вівторок, 24-го березня, Відділ преси, освіти та культури Посольства США в Україні організував круглий стіл-презентацію з людиною, яка керувала онлайн-кампанію Барака Обами – Джо Роспарсом (кілька фото з заходу – на нашому екаунті на Flickr). Джо – співзасновник та партнер компанії Blue State Digital, яка спеціалізується на онлайн-кампаніях для політичних сил, неурядових організацій, обєднань громадян. До речі, раджу відвідати їх сайт, де можна знайти декілька дуже цікавих кейсів.
Слід віддати належне організаторам – за декілька днів перебування Джо в Україні він встиг провести зустрічі з студентами-журналістами, політиками, та онлайн-журналістами, блогерами та піарниками.
Хоч дехто з учасників вказував, що тема соціальних медіа та технологій була розкрита не повністю, я залишився дуже задоволений бесідою. Принципи, які виклав Джо Роспарс та якими користувався штаб Обами – прозорість та залучення, прийнятні (і необхідні) для будь-якій комунікації. Недарма AdAge нагородив Обаму титулом «Marketer of the Year 2008» )))
Не буду переказувати всю презентацію, відзначу лиш декілька фактів, що запам’яталися найбільше.
1) Онлайн-відео: штаб Обами зняв та виклав на YouTube близько 2000 відео, від агітаційних роликів до серйозних відео-роз’яснень радниками Обами про його позицію у різних галузях
2) Формулювання: коли його опоненти говорили про плани зібрати Х мільйонів доларів, компанда Обама ставила перед собою завдання зібрати пожертви від Х мільйонів громадян (до речі, 500 мільйонів доларів – 2/3 всієї зібраної суми – люди пожертвували онлайн, і середня сума переказу була 80 доларів)
3) Empower your followers: Джо Росперс наводив вражаючу статистику про кількість телефонних дзвінків, особистих зустрічей та заходів, які організували та провели прихильники Обами, яким дали доступ до онлайн-ресурсів, інформаційних матеріалів та баз даних. Всі ініціативи прихильників, в свою чергу, підтримувалися штабом (так, побачивши відоме відео Yes I Can, змонтоване will.i.am, штаб миттєво розіслав посилання мільйонам прихильників Обами, які надали свої адреси).
4) Інтеграція онлайн та офлайн-активностей: після кожної зустрічі обов’язково збиралися онлайн-контакти учасників, і спілкування продовжувалося з ними в онлайні. А з веб-сайту та онлайн-спільнот завдяки mash-up з Google Maps користувачі могли дізнатись, коли у їх місті/районі відбуватиметься наступний захід на підтримку Обами, тренінг для волонтерів або інші події.
А ось декілька посилань по темі, де дуже детально розбираються техніки та інструменти онлайн-кампанії. Раджу пост David Meerman Scott «Ten marketing lessons from the Barack Obama Presidential campaign», “Barack Obama’s Ultimate Guide to Marketing: How he Used Internet and Social Media to Become President-Elect”, “TOP 5 BARACK OBAMA’S VIRAL MARKETING - The best 360° campaign of the year”.
На фоні цього цікаво буде почитати і обговорення онлайн-активності українських політиків: Надія Баловсяк пише про захоплення політикуму Твітером, на PrWeb.com.ua обговорюють сайт-соціальну платформу Арсенія Яценюка, Максим Саваневський пише про враження від персональних сайтів Яценюка та Грищенка.
А що ви думаєте про перспективи нових медіа в українській політиці?

6 коммент.:

кепич at 26 березня 2009 р. о 18:25 сказав...

детально тему нью-медіа і технологій в кампанії Обами розкриває Максим Саваневський. Або можу і я)) - по його стопам. вчора тренувалась на колегах - прекрасно вийшло.

а бум нью-медіа у нас буде в 2010-11 роках. на президентські вибори не встигнемо, а от парламентські пройдуть по таких схемах - це я так думаю.

Володимир Дегтярьов at 26 березня 2009 р. о 19:53 сказав...

Ірино, про Саваневського не став писати, щоб не звинуватили у рекламі та продажності )
Але і сам Джо Роспарс, і аташе з питань культури посольства США були дещо шоковані, коли Максим подякував Джо за те, що він створив йому джерело заробітку ))
А стосовно прогнозів згоден. До речі, і Джо говорив, що він пробував ці технології ще на попередніх виборах 5 років тому (його кандидат тоді програв, але команді вдалося дещо відпрацювати технології). Думаю, і Яценюк до того часу отримає гарний досвід ))

Лілія Загребельна at 27 березня 2009 р. о 10:33 сказав...

Володю, цікавий пост і підбірка лінків дуже вдала. Якнайповніше змальовує суть питання та круглого столу-презентації. Таке враження, ніби сама на ній побувала.

IBlogger at 31 березня 2009 р. о 06:22 сказав...

бачив ще тут репорт про цю подію:
http://brainberry.com.ua/posts/186-anton-rutkovskiy-pobuvav-na-kruglomu-stoli-za-uchastyu-media-stratega-prezidenskoyi-kampaniyi-baraka-obami

Oksana Hoshva at 9 квітня 2009 р. о 15:45 сказав...

Володя, дякую за участь в записі 3 випуску піар подкасту на тему виступу Джо Роспарса ) Ось результат - http://prpodcast.com.ua/2009/04/pr-podcast-3/

Володимир Дегтярьов at 10 квітня 2009 р. о 09:47 сказав...

IBlogger, дякую!
Оксано, круто ))) Пішов слухати