вівторок, 24 червня 2008 р.

Пост Олексія Погорелова: Цікава дискусія про підтримку соціальних ініціатив пресою

Генеральний директор Української Асоціації видавців періодичної преси Олексій Погорелов вирішив запросити нашу онлайн-громаду до дискусії. Від себе додам, що тема дійсно актуальна, хоч і викликала дивовижно пасивну реакцію, коли про це написав Олександр Крамаренко на PRWeb.

Вітаю усіх відвідувачів блогу NordsPR!

Мені далеко не завжди вдається долучитись до дискусій, але я намагатимусь робити це частіше... :)

Знаючи та повністю поділяючи погляди Ярини на те, як має працювати справжній журналіст, я хочу привернути увагу до цікавої та досить жвавої дискусії з приводу того, чи варто писати в ЗМІ про старт Національної Медичної Премії - нового проекту, завданням якого є створення своєрідного "переліку найпрофесійніших лікарів України". Зайдіть, почитайте. Гадаю, було б корисно розвинути цю дискусію у більш широкому колі.
Є давнє питання: чому українські ЗМІ так мало пишуть про ініціативи компаній? Чому у відповідь на запрошення на прес-конференцію PR-агенції отримують дзвінки від працівників комерційних служб? Здається, є нова відповідь на це питання: тому що у працівників ЗМІ є два стереотипи. Перший - що компанії охоче платять за "замовні" публікації. Ми не будемо дискутувати з цього приводу, тому що вже багато сказано, і нового тут поки що мало.
Але є і другий, який дуже чітко вимальовувався в ході одній з дискусій. Цей стереотип - про те, що все, що роблять компанії, вони роблять заради грошей. Причому заробляння компаніями грошей асоціюється з чимось дуже брудним. Ніяк не можу зрозуміти, чи про всі компанії так думають, і тоді як думають журналісти про свою компанію - про ту, де вони працюють, і де отримують зарплату. І як тоді вони думають про власний труд - невже вони так само роблять погані речі, щоб отримати зарплату? Отже, читайте дискусію і, може, щось стане зрозумілішим.

Щиро,
Олексій Погорелов

5 коммент.:

evgeniy-babich at 25 червня 2008 р. о 16:32 сказав...

По-моему, тут подмена понятий "почему не пишут" и "почему не пишут про премию"...

Ярина Ключковська at 25 червня 2008 р. о 16:50 сказав...

Євгене, згодна з Вами. Абсолютно підтримую тезу Олексія, що у нас у головах досі сидить радянське уявлення, що бути бідним - це здорово, а заробляння грошей - щось не дуже пристойне, або навіть відверто брудне.

Щодо премії, про яку ідеться, у мене немає питань до компанії, але в мене є питання до міністерства. Чомусь дуже часто відверті промо-акції підтримуються посадовцями або держ. органами. Адже конкурс від компанії - це одне, а конкурс від міністерства - це зовсім інше, особливо там, де ідеться про охорону здоров'я.

Ну і, нарешті, чому цей прес-реліз прийшов Олександрові Крамаренку? Це залишається загадкою. Адже, зрозуміло, його видання навряд чи про таке писатиме. Ділові видання теж тут ні при чім. А от читачам громадсько-політичних чи жовтих видань (тобто, ЦА), набагато ближча позиція "анти-грошова". Тобто, повертаючись до питання Олексія, попит диктує пропозицію, і про таку премію, де є явний комерційний інтерес (і сумнівна етика), навряд чи напишуть багато хорошого. Якби МОЗ рейтингували лікарів разом із Likar.info, була б інша історія.

Svinoryl сказав...

Ярына, вот не согласен я с тезисом про то, что у нас якобы сидит в головах. И з поста на пырвебе вывода "зарабатывать деньги - грязно, низко, фу!" не сделаешь: не те там комментаторы.

Что компании думают про то, как заработать денег - святая правда. Бизнес зарабатывает деньги, он по определению для этого создан. И плохого в этом ничего нет. так же зарабатывают деньги и газеты с журналами. Зарабатывают, как хотят и как умеют: раз текстов про инициативы компаний нет, занчит на них либо нельзя, либо не умеют заработать. И всего делов.
А фразы вроде: "Цей стереотип - про те, що все, що роблять компанії, вони роблять заради грошей. Причому заробляння компаніями грошей асоціюється з чимось дуже брудним. Ніяк не можу зрозуміти, чи про всі компанії так думають, і тоді як думають журналісти про свою компанію - про ту, де вони працюють, і де отримують зарплату" - чистой воды демагогия - правильные выводы из изначально неправильных предположений.

Юрий Аксенов at 26 червня 2008 р. о 18:15 сказав...

Ярино, мені сьогодні навіть телефонувала дівчина. Дуже плутано намагалась пояснити, чому це цікаво "ДС". Не зрозумів:(

Ярина Ключковська at 30 червня 2008 р. о 18:27 сказав...

Перепрошую за пізню відповідь, за останні 5 днів Інтернет бачила тільки уривками :)

2svinoryl: маєте рацію, ми з вами так не думаємо, а от попередні покоління мислять саме так. І чомусь так мислять редактори деяких видань: раз ця інформація допомагає комусь заробляти гроші, ми автоматично її відкидаємо, а опублікуємо лише те, що комусь завадить заробляти гроші. Це ви просто ніколи в PR не працювали, тому не стикалися з таким ставленням.

2юрий аксенов: ми на днях розмовляли з Олексієм про це все, і я висловила думку, що ідея, може, і непогана, і не така вже й неетична, але комунікують її геть неправильно. Звідки і весь сир-бор, звиняйте за русизм. ДС про це, дійсно, писати нічого. Так що тут я цілком на Вашому боці.