У попередньому посту йшлося про те, як за допомогою PR можна впливати на споживачів.
В той же час, «конкурентна перевага» PR в тому, що він може формувати думку і інших аудиторій, від яких теж залежать спроможність забезпечувати споживачів якісними, своєчасними, доступними та надійними послугами та товарами. Йдеться, наприклад, про дистриб’юторів. Наприклад, репутація важлива не тільки для інвесторів і (як з'ясувалося в попередньому посту) – для клієнтів, але і для дистриб’юторів, посередників, поставників, продавців (підпорядкованих компанії чи тих, які продають товар в магазині, зрештою, ті самі органи влади, які фізично можуть заблокувати діяльність. Тоді вже не до продажів.
Дилери, дистриб’ютори, постачальники, партнери, посередники – це підводна частина бізнесового айсбергу. Від них залежить якість і доступність продукції, постійність і наявність асортименту, рівень обслуговування і багато іншого. А від якості, доступності, ефективності чи сервісу залежать продажі.
А якість, доступність, постійність асортименту чи послуги, сервіс і ефективність – в значній мірі залежить від ваших відносин з цими аудиторіями. Від того, наскільки вірять в цей товар дистриб’ютори (посередники) – залежить те, наскільки добре вони його продають. Найефективніший інструментарій для комунікації з посередниками - PR –інструментарій. Якщо компанія продає послуги – репутація грає визначальну роль.
Якщо постачальники будуть знати про вас, як про надійну компанію, будуть вважати стратегічним партнером, будуть знати про плани розвитку компанії, то умови оплати, загальні та час дії договорів можуть різнитися кардинально. То чому б їм не розповісти про перспективи співпраці, а не лише оплачувати рахунки?
Чим доступніший товар - тим більше продажів. Кількість каналів збуту і те, наскільки ці «канали» лояльні до вашого продукту – впливає на продажі. Важливість лояльності посередників важко переоцінити. Від них залежить де знаходиться товар, як його продають. Чим більше товар запитують і чим більше на ці питання можуть відповісти продавці на місцях – тим більші продажі. «Відсоткова вдячність» продавцеві – фактор важливий. Але коли продавець читає статті про свій товар, дізнається більше від спеціалістів – то можливість і бажання продавати більше тільки росте.
Вагомість фактору працівників важко переоцінити. Працівників можна поділити на вже існуючих і на потенційних. Від існуючих напряму залежать продажі. Задоволений і гордий своїм місцем роботи працівник буде працювати з клієнтом набагато успішніше, ніж байдужий чи незадоволений. А PR допомагає налагодити внутрішні комунікації та підтримувати лояльність чи перетворювати байдужих працівників на лояльних (Цим займаються спеціалісти з внутрішніх комунікацій). Більше того, вони будуть розповідати друзям і знайомим, як добре працювати у компанії і чому.
Якщо ж працівники незадоволені, крім неприємного ефекту плинності кадрів, ви будете отримувати негатив від усіх родичів і знайомих цих працівників. І це формує ставлення другої значної аудиторії, яка знаходиться на території PR – потенційних працівників. Чи захочуть працювати у вас найкращі та найталановитіші – залежить від того, який імідж компанії на ринку працевлаштування.
Особлива категорія співробітників - вище керівництво. Часто топ-менеджмент стає публічним втіленням компанії, виступає своєрідним репутаційним «потягом». Якщо перша особа чи перші особи не хочуть, або ще гірше – хочуть але не вміють комунікувати зі ЗМІ, компанія загалом втрачає як інвестиційну привабливість, так і лояльність аудиторій. PR-спеціалісти за допомогою медіатренінгів та спеціальних програм навчать комуні кувати зі ЗМІ. Чим більше назва компанії та її речників будуть звучати у ЗМІ чи на з’являтися на значимих подіях – тим більше знання і довіра до компанії.
PR – це зв’язки з громадськістю, а органи влади (центральні та місцеві, політики чи партії) – це теж «громадськість», а часом і цільові аудиторії. Без органів влади складно реалізовувати масштабні бізнес-проекти. Так от PR –спеціалісти, а якщо точніше, GR- спеціалісти можуть допомогти налагодити зв’язки з такими VIP-аудиторіями.
От від налагодженої комунікації з такими, здавалося б несуттєвими для продажів ЦА як працівники, постачальники, партнери, органи влади залежить, чи буде ваш клієнт – вашим. Так от, те, що вони знають про компанію і що про неї думають – в значній мірі створюється зусиллями PR-спеціалістів. (Звичайно, якщо компанія не суперечить їхнім зусиллям своєю діяльністю).
Якщо ви самі не говорите про себе, це не означає, що про вас не говорять інші, і не факт, що саме те, що б вам хотілося.
Крім того, антикризовий PR дозволяє запобігти збиткам та втратам, пов’язаним з інформаційними кампаніями проти вас чи результатом інших непередбачуваних обставин.
Отже, PR дозволяє насичувати інформаційне поле власною присутністю, отримуючи увагу не лише клієнтів, а й таких цільових аудиторій, як посередники, постачальники, органи влади, місцеві громади. Їм завжди приємніше мати справу з компанією надійною, відповідальною, соціально зорієнтованою і т.д., про яку вони знають багато хорошого.
середа, 10 грудня 2008 р.
PR продає? (Частина 2)
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
0 коммент.:
Дописати коментар