понеділок, 26 листопада 2007 р.

Професійний розвиток і зв’язки

В суботу побувала на майстер-класі «Звязки з урядовими структурами: що мають знати лідери ринку про найбільш важливу цільову аудиторію?» від UAPR-академії. Інтерактивну сесію проводив Мирон Василик, старший віце-президент The PBN Company.

Перше, що впало в око, аудиторія – спеціалісти віком біля, а то й після тридцяти. Молоді фахівці однозначно не визначили для себе цю тему як цікаву чи потенційно корисну. Шкода, бо така цільова аудиторія як посадовці різних рангів вимагає неабиякого розуміння специфіки та процедури налагодження комунікації. Постараюся коротко викласти почуте та здобуте на сесії.

З ким ми маємо справу, коли говоримо «урядові структури»?
Депутати та чиновники Верховної Ради, Кабінету Міністрів, Секретаріату Президента, регіональних органів влади; громадські ради (Держспоживчстандарт, наприклад), професійні асоціації (Українська асоціація інвестиційного бізнесу), спілки.

Навіщо вони нам?
Формують законодавчу базу для діяльності (Закон про рекламу тютюнових чи алкогольних виробів, наприклад);
Сприяють формуванню довіри та іміджу компанії серед цільової аудиторії (коли підтримують ініціативу компанії);
Захищають позицію компанії у разі дружніх стосунків компанії із організацією (чиновником)

Як працювати із структурами (урядовцями)?

Безпосередньо – визначити, хто є ініціатором, наприклад, законопроекту (чи певної активності) і налагоджувати звязки із тим чиновником (відповідальним);

Опосередковано – проведення масових громадських кампаній, залучення ЗМІ, формування коаліції із громадськими організаціями (соціальні проекти, наприклад, на підтримку грудного вигодовування)

Як досягти успіху?
Одного разу напрацьовані контакти з урядовцями треба підтримувати завжди;
Детальне вивчення ситуації (хто є хто, у кого який інтерес);
Знаходження партнерів компанії (лідер думки, інші гравці ринку, т.ін);
Підтримка міжнародних організацій (СОТ, Світова організація охорони здоров
я, ЮНІСЕФ, т.ін);
Позитивне покриття в ЗМІ

Як спілкуватися із чиновником?
Відразу приступати до суті справи;
Викласти суть справи не більше ніж за 5 хвилин;
Говорити впевнено і спокійно;
Відповідати на запитання чиновника правдиво;
Крім проблеми, надати кілька варіантів рішення;
Не погрожувати

Коли не слід звертатися до чиновника по допомогу?
Вирішення проблеми передбачає трату державних коштів;
Проект важко реалізується і важко контролюється;
Суспільство проти;
Справа зачіпає конкретні бізнес інтереси;
Справа суперечить виборчим обіцянкам депутата

Насправді ця нескладна «кухня» повинна бути на озброєнні кожного PR-спеціаліста. Можливо, сьогодні ніякий закон чи ініціативи громадських організацій не заважають вашій компанії успішно проводити діяльність, зате гарантій, що завтрашній день не несе загрози бізнесу, немає. Сподіваюся, що ви знайшли для себе корисну інформацію з мого короткого викладу. І на сам кінець - розбудовуйте та підтримуйте ваші зв’язки з урядом вже сьогодні, завтра ви ними обов’язково скористаєтеся.